BoekenGilde
Met de inzet van Inbound Marketing
profileert BoekenGilde zich als een
vooroplopend kennisplatform
die haar bezoekers verder helpt.
Over BoekenGilde
The
challenge
challenge
BoekenGilde is hét selfpublishing platform voor auteurs die hun boek willen schrijven, drukken en uitgeven in eigen beheer. Op boekengilde.nl wordt kennis breed gedeeld over alle fases van het uitgeefproces. De auteur heeft ten alle tijden eigen regie over zijn of haar boek, maar zoekt daarbij wel hulp van een professional.
Uitdagingen:
Voor de samenwerking met Webiteers heeft BoekenGilde een websitemigratie gedaan. Hierbij is veel gewijzigd, waaronder het ontwerp, en in content is veel verwijderd. Bij aanvang van de samenwerking was duidelijk dat de eerste maand ná de migratie maar liefst 23% van het organische verkeer verloren is gegaan.
Het doel is om in contact te komen met auteurs die in de oriëntatiefase bevinden en hen verder te helpen bij het proces om een boek uit te geven. De uitdaging ligt hier met name in hoe content op elkaar aansluit en dat schrijvers zich al in een vroeg stadium aanmelden bij BoekenGilde om meer informatie te ontvangen.
Het aantal sales gekwalificeerde leads (SQL’s) waren afgenomen door een competitievere markt en doordat er kwalitatieve content is verwijderd die leads genereerde.
Onze impact
Het organische verkeer is met 51% gegroeid.
Na bijna één jaar genereert BoekenGilde 60% meer leads.
110% meer sales gekwalificeerde leads.