Eerder in beeld
dankzij een inspiratieboek
Om aan het begin van de customer journey direct in beeld
te komen bij de doelgroep heeft Keizers Tegels & Sanitair
een badkamer inspiratieboek ontwikkelt
die wij vervolgens onder de aandacht
hebben gebracht met advertenties en content.
Wanneer iemand op zoek is naar een nieuwe badkamer, zal diegene als eerste op zoek gaan naar inspiratie en ideeën. Als badkamerspecialist is dit een belangrijke fase om bij de doelgroep in beeld te komen met beeldmateriaal van unieke ontwerpen en ideeën.
Om dit te realiseren heeft Keizers Tegels & Sanitair zowel een badkamer inspiratieboek gerealiseerd. Vervolgens hebben we deze onder de aandacht gebracht door de inzet van advertenties en content op de website. Hieronder leggen we in meer detail uit hoe we dit aangepakt hebben.
Battle Tactics:
-
-
- Content Marketing
- Marketing Automation
- Website Optimization
- Search Engine Advertising
- Search Engine Optimization
- Website Strategy
-
Meet the warrior: Keizers Tegels & Sanitair
Al 95 jaar specialiseert Keizers zich in maatwerk voor badkamers. In de afgelopen jaren zijn ze uitgegroeid tot één van de vooraanstaande tegels en sanitair specialisten, mede door hun luxe design Experience Center in Oldenzaal. Hier staat het team van interieurontwerpers klaar om mensen te helpen met het realiseren van hun droombadkamer. Maar ook voor keramische designtegels of wellness ruimtes ben je bij Keizers aan het juiste adres.
De uitdaging
Aan het begin van onze samenwerking zijn er verschillende marketingaspecten geïntroduceerd bij Keizers. Denk hierbij aan SEO, content marketing en SEA.
Aan de start van iedere samenwerking voeren we een zoekwoordenonderzoek uit. Inzicht in het zoekgedrag vormt namelijk de basis voor het uitwerken van een gedegen (online) marketing strategie. Tijdens het zoekwoordenonderzoek bij Keizers kwamen we hoge zoekvolumes tegen op onderwerpen gerelateerd aan ‘badkamer inspiratie’, ‘badkamer ideeën’ en ‘badkamer trends’.
“301 badkamer inspiratieboeken aangevraagd in 6 maanden”
Hier hebben we vervolgens op ingespeeld met een content plan gericht op badkamerstijlen, trends en tips. Een onderdeel hiervan was het maken van een te downloaden badkamers inspiratieboek voor bezoekers om direct inspiratie op te doen en een kijkje te nemen in de mogelijkheden die Keizers te bieden heeft.
De weg naar digitale overwinning
De realisatie van een inspiratieboek
De eerste stap was het realiseren van een inspiratieboek. Tijdens de realisatie hebben wij onze focus gelegd op het adviseren over het conversiepad om het inspiratieboek heen. Daarnaast hebben we ook geholpen als sparringpartner omtrent de indeling van het inspiratieboek.
Verwerken op de website
Het doel is natuurlijk dat mensen op de landingspagina komen en het badkamer inspiratieboek aanvragen. Hiervoor zijn er knoppen op belangrijke pagina’s en in de blogs van Keizers geplaatst. Daarnaast is er een interactieve CTA (call-to-action) toegevoegd welke zichtbaar is op de gehele website. De interactieve CTA en knoppen hebben allen hetzelfde doel. Namelijk dat mensen op de landingspagina van het inspiratieboek belanden en deze vervolgens downloaden.
Wij creëren continu nieuwe content voor Keizers in de vorm van blogs. Hierin wordt het aanvragen van het badkamer inspiratieboek ook meegenomen. Zo is elk blog voorzien van tenminste één knop naar de landingspagina. Deze zijn geplaatst op strategische plekken in de tekst. Daarnaast verschijnt ook de interactieve CTA op elke blogpagina.
Search Engine Advertising (SEA) & Inrichten van systemen
Om aan het begin van de customer journey direct in beeld te komen bij de doelgroep hebben wij het inspiratieboek gepromoot middels advertenties in het zoeknetwerk van Google (SEA). Hierbij zijn de advertentieteksten gericht op het opdoen van inspiratie en ideeën, met als uiteindelijk doel dus het downloaden van het inspiratieboek.
Om advertentie conversies goed te kunnen meten hebben wij voor Keizers ook Google Tag Manager en Google Analytics ingericht. Hierdoor hebben we inzicht gekregen in de resultaten van onze implementaties.
Resultaten
inspiration book
Binnen 6 maanden zijn er 301 inspiratieboeken aangevraagd, waarvan 45,5% vanuit SEA
Binnen 6 maanden een groei van 2.18K impressies tot 6.54K impressies op het zoekwoord "badkamer inspiratie"
Binnen 6 maanden een groei van 99 impressies tot 179 impressies op het zoekwoord "badkamer ideeën"
Binnen 6 maanden een groei van 179 impressies tot 929 impressies op het zoekwoord "badkamer trends"
Serena Herst
Marketingcoördinator bij Keizers
"Met de hulp van Webiteers zijn we van een volledige onbekendheid online naar een sterke en groeiende digitale aanwezigheid gegaan. Hun strategische aanpak heeft een wereld van verschil gemaakt."
Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?
OPPORTUNITIES
Zit je met een digitaal vraagstuk op commercieel gebied en wil je graag een keer van gedachten wisselen? Neem contact met ons op, we denken graag met je mee.