B2B Marketing Automation
Automatisering voor het beheer van jouw marketing processen en campagnes
Wat is B2B marketing automation?
victory
B2B marketing automation is kortweg: het automatiseren van verschillende marketing taken en processen door middel van software en technologieën. Door het inzetten van marketing automation tools worden marketinginspanningen gestroomlijnd en eenvoudiger geoptimaliseerd.
Met B2B marketing automation kan je eenvoudiger leads genereren en nurturen, (online) verkopen verhogen en uiteindelijk de efficiëntie van je marketing verbeteren.
Waarom zet je marketing automation in voor B2B?
WAY
Leadgeneratie
B2B marketing automation helpt bij het genereren van meer leads met effectieve marketingcampagnes. Deze worden dan automatisch opgevolgd, zodat de leads al klaargestoomd zijn voor het salesteam.
E-mailmarketing
B2B marketing automation maakt gepersonaliseerde en gerichte e-mailcampagnes mogelijk. Creëer e-mailworkflows en -reeksen die worden geactiveerd door specifieke acties of het gedrag van leads. Dit helpt bij het leveren van relevante en gepersonaliseerde content op het juiste moment, waardoor lead nurturing effectief wordt ingezet. Zo gaan potentiële klanten makkelijker door je marketingfunnel.
Verbinding van het Marketing & Sales team
Wanneer je als organisatie ook gebruik maakt van een geïntegreerd CRM-systeem worden gegevens naadloos doorgegeven aan de juiste afdeling. Hierdoor worden leads die zijn gegenereerd via marketing op de juiste manier gevolgd, beheerd en overgedragen aan het sales team voor verdere opvolging.
Campagnebeheer
Plan, beheer en volg jouw marketingcampagnes en krijg snel inzicht in de meest effectieve ingezette kanalen. Denk hierbij aan social media kanalen, je website en meer. Beoordeel de prestaties van de campagnes waardoor beslissingen worden genomen op basis van data. Optimaliseer de strategieën en campagnes om meer resultaat te behalen.
Analyse en rapportage
B2B marketing automation biedt daarnaast ook rapportage mogelijkheden, waardoor je de effectiviteit van de campagnes kan meten. Zo worden belangrijke prestatie-indicatoren (KPI's) gevolgd en worden punten voor verbetering geïdentificeerd. Deze (op gegevens gebaseerde) aanpak stelt je in staat eenvoudig te rapporteren aan het team en/of het management.
B2B marketing automation feiten
about
growth
→ 79% van bedrijven gebruikt marketing automation als onderdeel van hun marketingstrategie.
→ Marketing automation draagt gemiddeld bij aan een groei van 14.5% in sales productiviteit
→ 80% van marketing automation gebruikers hebben een groei in converterende leads gemerkt
Starten met marketing automation?
OPPURTUNITIES
Op zoek naar een moeiteloze en effectieve manier om je marketing processen te stroomlijnen? Bij Webiteers nemen we graag de marketing automatisering van jouw bedrijf uit handen. Onze ervaren professionals zijn gespecialiseerd in het implementeren en beheren van geavanceerde marketing automation.
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe marketing automatisering jouw bedrijf kan laten groeien, terwijl jij je kunt concentreren op andere belangrijke aspecten van je onderneming.
Stories, blogs and news
ARTICLES